Sunday 17 September 2017

Samla minnen - inte saker

Detta är en bra sak att tänka på i vår hektiska vardag - "samla minnen, inte saker". Det säger jag till mina barn också... =)
Jag har stämplat texten på en bit av en cut-out som jag gillar. Annars är Reprints cut-outs ark helt fantastiska och kan dekorera ett kort helt av sig själva! Kanterna på pappret är skrapade för att se sliten och gammal ut.

This is a good thing to keep in mind in our hectic everyday life - "collect moments, not things". I say that to my children too ... =)
I have stamped the text on a piece of a cut-out that I like. Reprints cut-outs are absolutely amazing and can decorate a card entirely by themselves! The edges of the paper are distressed to look worn and old.


Jag har klippt benen av några brads för att kunna klistra dit lite "metallstenar". Metalldetaljerna är några gamla Tim Holtz-dekorationer som tidigare fanns hos Reprint.

I have cut the legs off some brads to get "metal stones". The metal details are some old Tim Holtz decorations that were previously available at Reprint.


Tack för idag! Kram, DT-Liza

Thanks for today! Hugs, DT-Liza



Papper: KP0042 Carte Postale, vit cardstock
Stämpel: OM844C Samla minnen
Dekorationer: BD122 metallic brads, ROS107, (Tim Holtz chain tassels + wire pins)
Övrigt: ED001 Edge scraper, privat embossing die







No comments:

Post a Comment