Sunday 15 January 2017

Bright colors

Nu är det nytt år, alla julsaker är borttagna, och jag är sugen på FÄRG! Jag faller ofta tillbaka på gamla favoriter och de första färgerna av Basic Collection ligger mig fortfarande varmt om hjärtat.

Däremot ville jag göra layouten lite annorlunda och efter att ha flyttat runt bitarna ett slag hamnade de så här. För att markera kvadraterna ritade jag ramar runt lite slarvigt.

Now it's a new year, all Christmas decorations are removed, and I'm eager to use bright COLORS! I often fall back on old favorites and the first colors of the Basic Collection are still dear to my heart.

However, I wanted to make the layout a bit different and after moving around the pieces a while they ended up like this. To mark the squares I drew the frames around a bit sloppy.


Stämpeln med paketen tror jag egentligen är en julstämpel, men färglagd med olika starka färger blir det en fin hög med födelsedagspresenter! Dem har jag också "slarvmålat" för att få lite liv i dem.

The stamp with the packages I think is really a christmas motif, but colored with different bright colors, it became a nice pile of birthday gifts! I also painted the gifts a bit "sloppy" to get some life into them.


Tack för idag, och god fortsättning på det nya året! Kram, DT-Liza

Thanks for today, and I wish you a good year! Hugs, DT Liza



Papper: Basic Collection RBC014, RBC015, RBC016, cardstock CC770
Stämpel: OMK1014, OM935H
Övrigt: 3d-kuddar, färgpennor


No comments:

Post a Comment