Monday 30 June 2014

Birthday card using flower stamps

I denna ljuva sommartid får blommor och blad pryda mitt grattiskort till lilla mamma. Jag har använt några olika stämplar med motiv av blommor och blad och stämplat överlappande här och där med Distress dynor i milda nyanser.

Flowers are all over this card in a celebration to Summer, which in Sweden is oh so sweet and oh so even shorter. My moms birthday's in June, so I thought this theme would be appropriate. I used several flower- and leaves stamps, and stamped them overlapped using Distress ink pads in light colours.


Jag stämplade på en slät vit cardstock och lämnade en liten yta för att få plats med textstämpeln som jag stämplat med Versafine Onyx Black (den bästa dynan för textstämplar om du frågar mig!).

I used a smooth white cardstock for the base, and left only a small area where I then could fit my sentiment. I always use Versafine for text stamps, since it really brings out every detail.


Insidan är också dekorerad, med en fin stämpel där hjärtat glittrar fint av röd Stickles.

I decorated the inside as well, with a sweet sentiment where the heart glistens from red Stickles.


Materials used:
Stamps: K1131I Minco BladOM601DOM602EOM924F Din dag till ära, S685C
Pads: Distress ink pads, Versafine Onyx Black
Ribbon: CR23364 Burlap twines
Decorations: Stickles SGG004 Röd, R3023 Metal Charms FjärilR0792 Choklad Pearls

Love,
DT-Ulrika

1 comment: