Monday 31 March 2014

Feathers

Här är en liten påskhälsning dekorerad med ett knippe kycklingfjädrar. Fjädrarna har jag stämplat på vitt slätt cardstock, och jag använde olika nyanser av gula Distress Markers för att färglägga direkt på stämpeln.

Here's an Easter greeting, decorated with a whole bunch of feathers. The feathers were stamped on white cardstock, using a few shades of yellow Distress Markers firectly on the stamp.



Änglar kanske också ruggar? Här har jag stämplat med samma fjäderstämpel tre gånger, ovanpå färgfält som jag skapat med Distress Stains. Alla fina detaljer i stämpeln kommer verkligen fram när man använder en Versa Fine stämpeldyna.

Do angels shed? Here I used the same feather stamp three times, on colour fields that I first created using Distress Stains. The beautiful details in this stamp really comes to live when using a Versa Fine stamp pad.


Det vänstra färgfältet gjorde jag med en metallic Distress Stains, Tarnished Brass, så det glimmar som guld i solen. Texten stämplade jag först en gång på ett skräppapper, och sedan en gång till på ett vitt cardstock så att jag fick den effekt jag ville ha med ett grått stämpelavtryck med lite liv i.

I used one of the metallic Distress Stains for the left-most colour field, Tarnished Brass, which gives it a shiny feel. The text was first stamped off on a scrap piece of paper, then stamped again on white cardstock to achieve the effect I was looking for, a greyish shade with some live in it.


Materials used:
Paper: RBC010 Green Dots, RP0115 Easter Chicken, KP0019 Klippark Vintage Easter, RP0071 Spring Tags
Stamps: OM2057I, OM366 Fjäder, OM762I
Ribbon: 10005-70 Créme
Paint and such: Distress Markers, Distress Stains, Versa Fine stamp pad
Decorations: R3013 Metal Charms Ängel, WS009 washitape guld

Spring feelings to you all!
Love,
DT-Ulrika

2 comments:

  1. Fjäderkortet längst ner, mycket snyggt, helt i min smak!

    ReplyDelete
  2. Fjäderkortet längst ner, mycket snyggt, helt i min smak!

    ReplyDelete