Sunday 9 February 2014

Recept-swap

Att göra recept-swappar tycker jag är ett roligt sätt att byta recept, men också inspiration! Och det behöver inte vara så avancerade kort.
Du delar ett 12" ark i fyra delar och gör fyra likadana receptkort. Sedan ger du bort tre av dem, en behåller du själv. De som fått dina kort gör i sin tur likadant, ett till dig, ett behåller dem själva. Man kan vara en "sluten grupp" där alla byter med varann, man kan vara hur många som helst. Så länge du behåller ett själv och ger ett tillbaka till den du fick av.
Eller så gör du som jag, ger bort ett favoritrecept bara för att det är så roligt att göra swappar!

Making recipe swaps is a fun way to swap recipes, but also inspiration! And it doesn´t have to be so advanced.
You cut a 12" sheet into quarters and make four identical recipes. Then you give away three of them, one you keep for yourself. Those who receive your card makes the same, one for you, one for keeping to themselves. You can do as many as you like, as long as you keep one for yourself and give one back to the person that gave you one in the fi
rst place .
Or do like me, give away a favorite recipe just because it's so fun to do swaps!



Själv är jag väldigt förtjust i allt med choklad, så varför inte ha ett chokladtema? Jag har bl.a. använt ett par nya papper ur Basic Collection - supersnygga!

I myself am very fond of anything with chocolate in it, so why not have a chocolate theme? I've used a couple of new papers from the Basic Collection - gorgeous!


Som chokladbollar har jag klippt ut små rundlar i brun cardstock som sedan har blivit dekorerade med vita streck och täckta av lack.

The chocolate balls I've cut out of brown cardstock which has been decorated with white stripes and covered with varnish.


Tack för idag, roligt att du tittade in! Kram DT-Liza


Dekorationer: snöre 4360250-601, Glossy Accent, THW31116 Distress Stain Pumice Stone, TDD36425 Distress Paint Picket Fence
Övrigt: Datautskrivet recept



2 comments:

  1. Jätterolig idé, och jag är så tacksam att jag fått receptet med tanke på hur sjuuuukt goda dessa chokladbollar var! <3

    ReplyDelete