Tuesday 8 October 2013

En burk är inte alltid en burk...

För ibland kan det bli en altrad burk ;)

Här är det en gammal burk med okänt ursprung som pimpats med papper från Reprints nya pappersserie i det praktiska formatet A4.
Till LOs så är det förstås i minsta laget, men för såna som mig, som aldrig gör en LO så är det perfekt i många avseenden. Bara det faktum att de går att förvara i vanliga pappershållare är ett pls tycker jag.

Ängeln kommer från ett av klipparken som visades på FORMEX nu i höst.
Vackra vintagebilder som passar de flesta tillfällen.
Nu använde jag den till jultema, men den hade lika väl passat till ett dopkort, eller varför inte till någon annan ängel.
Jag har stansat ut med dies från mina gömmor och sedan pimpat med några halvpärlor.

Burken är då klädd med det randiga bruna papperet samt med remsor av vanlig brun och vit cardstock.
På detta så har jag satt brun spets samt en knapp för att dölja knuten på spetsen.

Locket det ser ut så här...
I mitten så sitter det en liten bit av den bruna spetsen, som ett litet handtag för att öppna burken.
Ja, efter att ha provat att dra i det, så tror jag inte att jag gör det igen.
Locket är nämligen gjort av plast så det är mjukt, trots alla lager med cardstock.

I mitten så sitter det en trio med de nya blommorna och sedan runt dem så är det snurrade blommor från Tim Holtz die "Tattered Pinecone".
Pilligt men roligt att snurra blommorna.
Kvistarna som sitter runt är från samma die.
I gömmorna hittade jag även några trådar med jute som fick hänga med av den enkla anledningen att de hade samma färg som blommorna ;)


Tja...
That´s all folks.
Ha en bra vecka så hörs vi nästa tisdag :)
//
Kramen
Maggan



2 comments:

  1. Replies
    1. Tusen tack för det :)
      Som scrappare ska man aldrig kasta något så sant som det var sagt ;)

      Delete