Sunday 5 May 2013

Strawberry fields forever

Jag har gjort en layout (LO) om när jag och min stora tjej var och plockade jordgubbar förra året. Jag tycker att bilden blev så fin där hon sitter och äter gubbarna. Men i själva verket tyckte hon inte att det var så märkvärdigt, hon ville åka hem efter typ tio minuter...

I've done a layout (LO) when I and my big girl was and picked strawberries last year. I think that the picture was so nice as she sits and eats the berries. But in fact, she did not think it was so special, she wanted to go home after ten minutes ...


Fjärilarna är urklippta ur ett av de nya mönstrade papperna. Jag gillar att hålla det enkelt med inte alltför mycket dekorationer, men jag ritade dit en slinga med blad för att få med lite grönt i bakrunden.

The butterflies are cut out from one of the new patterned papers. I like to keep it simple with not too much decoration, but I drew a loop with leaves to get a little green in the background.

Fotots kanter har jag filat på med nagelfil för att få en sliten "ram" runt. Fjärilarna har jag chalkat med en torr mörkbrun dyna.

The photo's edges I have on file with nail file to get a worn "frame" around. The butterflies I chalked with a dry dark brown pad.


Band: 2171-00 Pique Cord Vit
Tunn svart penna, grön penna, glitterpenna


Välkommen att inspireras! Soliga hälsningar - DT Liza


No comments:

Post a Comment