Tuesday 12 February 2013

Spillbitar - den fattiges guld ;)

Jag har en böjelse, en svaghet eller en snåltarm.
Kalla det vad ni vill, men spillbitar har jag svårt att göra mig av med.
Och ibland är det GULD att hitta en bit som passar perfekt.

Till en guldklimp gjorde jag en enkel present nät jag var bjuden på fest.
Och då det snart är Hjärtedagen så fick det bli en present med lite extra hjärta med ;)

En lång spillbit av Reprints egna helt underbara rosa papper kom till användning och så även en liten kvadratisk bit som fanns kvar.
Ett chipboardhjärta limmades rejält och tjoffs på med papperet.
Gnugga, gnugga och gnugga lite till och sedan fram med skalpellen för att skära rent.
Sandade papperet med Tim Holtz lilla sandblock och sedan distressade jag med "Vintage Photo".
Namnet skrev jag ut med min gamla DYMO som är perfekt till det mesta ;)

Och så där ser det ut från sidan.
Stansen som jag använde under det mönstrade papperet finns inte i Reprints sortiment, men den passade så bra att det fick komma till användning ändå ;)

Så har ni inte gjort presenten till Hjärtedagen så varför inte de bort ett ljus :)

Kram kram
//
Maggan

No comments:

Post a Comment