Tuesday 19 February 2013

Läs en bok... Eller var det ät ur en bok ;)

På mitt gamla jobb så har vi nu haft två jubilarer.
En som fyllde 50år och en som gick i pension.
För att inte få skäll så är det bäst att jag skriver att det var pension och inte ålderspension.
Så då gjorde jag ett par böcker och så här ser den till nyblivna 50-åringen ut.

Cardstock i massor och Reprints fina papper.
Alla dies som är använda kommer från Tim Holtz, utom siffrorna som jag skurit ut med min Cameo.

Den stora och helt underbara blomman kommer från de senaste nyheterna i Reprints sortiment.
Helt underbara att jobba med, då de är gjorda i ett ganska mjukt papper, nästan som lite filtaktiga.
Hopps....
Här ser jag också att några rosblad smög sig med, och det är en punch som jag hade i mina gömmor...
Inte från Reprint, men fin ändå ;)

Baksidan och bokryggen....
Stängningen är gjord av en utstansad detalj som stängs med kardborreband.
Inte att rekommendera då den var jättesvår att limma dit :(
Nästa gång blir det en liten brad som man får låsa fast med...

När man öppnar så ser det ut så här.
Kom på att kortet på kortet togs innan jag satt dit hälsningen på insidan.
Klantigt av mig.
Änglarna var så fina så det behövdes som inget mer än en stämplad hälsning där.

Facket på högersidan fylldes med god choklad i fint prasselpapper...

Tja, och sedan var det väl inte så mycket mer.
Siffrorna sprayades med guldglitter och sedan satte jag dit lite halvpärlor.
Här ser ni den lilla kardborrebiten på omslaget. Den var lätt att sätta dit, men den på slejfen...
Inte alls kul :(

Nåväl.
Jag hoppas att ni alla får en härlig vecka :)

Kramar
//
Maggan






No comments:

Post a Comment