Tuesday 4 December 2012

Första advent gjort och nu siktar vi på andra....

Ibland så händer det.
När man efter lite grunnande åstadkommer den här saken som man blir så barnsligt nöjd över.
Lagom till Formex så lyckades jag ;)
Gubbens vedhög + kakformar + akrylfärg + stämplar = 

Enkelt som bara den och så fint.
Lika fint som det man köper dyrt i presentaffären nu när Shabby Chic är inne.
Här är kostnaden kanske 20kr.
Allt inräknat ;)

En stycke träbit, 2½ x 2½ tum och ca 30 cm lång.
Jag grundade med svart akrylfärg och täckte sedan med vit. Efter målningen så tog jag ett sandpapper och putsade bort lite av den vita färgen för att det skulle se ut som man hittat träbiten "oppa laggårsvinn" (på ladugårdsvinden ;) )
Under sommaren så har jag fyndat mig lite kakformar på loppis. Olika i olika härliga rustika former till löjligt små penningsummor. Just de här kakformarna var små så jag satte små ljushållare i dessa.

Ljushållarna är för sk gammeldags granljus.
Gulligt, men så insåg jag att jag inte hade några såna ljus hemma.
Fram med skruvdragaren igen för att byta till större ljuskoppar.

Ja, då blev det så här...


Stämplarna jag använt finns i Reprints egna kollektion med clearstamps.
Ja, det var God Jul då....
Swirlen är från deras sortiment,, men jag vet inte vad den heter dock...

Ha en härlig vecka på er alla.
Och kom ihåg...
Allt som ligger i vedhögen är inte för värmens skull ;)

Kramar
Maggan




1 comment: