Wednesday 12 December 2012

En grön julhälsning

Nu går vi in i slutspurten för julkortstillverkningen! Hemma hos mig jobbar jag så svetten lackar eftersom jag upptäckte att jag saknade några....

Så idag tänkte jag visa TVÅ olika kort i gröna nyanser. Det första har en underbar änglastämpel:


Jag matchade allt med bruna accenter, en prisma och embossad text i silver. Ängeln är färglagd med Spectrum Noir. Vingarna på ängeln har fått lite stickles för blinga ordentligt.

Till det andra kortet har jag använt ett av mina absoluta favoritmotiv från årets julpapper:


Här var den gröna nyansen mycket mörkare och jag tyckte att det blev riktigt juligt och fint att matcha upp det med röda detaljer. 

Här kommer två listor på allt material som jag har använt från Reprint:

Änglakortet:
Tomtekortet:
Carina

1 comment: