Tuesday 6 November 2012

Sötbönan goes Halloween Disco ;)

I år var det första gången som min lilla tjej skulle på Halloweendisco.
Som hon såg fram mot det...
Men hon är en prinsessa, som definitivt inte vill vara vare sig troll eller häxa.
Och ännu mindre spöke, så det fick bli en svart prinsessa :)
För att få till en lite mindre prinsessaktigt diadem så gjorde jag ett eget, limited edition så att säga;)

Så då börjar en riktig haranger med foton för att visa diademet från alla håll ;)
Jag började med att klä ett gammalt diadem med Tissue Tape från Tim Holtz.
Sedan ett lager med grått "Crispy" band och sist ett lager med svart spets på det.

I mitten på blommorna så sitter det blandade brads i lila, gult och grönt.

På vissa av swirlarna så sitter det blingpärlor.

Blommorna är alla gjorda med utstansade blommor från Tim Holtz dies; "Tattered Florals", "Festive Greenery" samt "Tattered Pinecone".
Det som ser ut som spindelväv är limrester från limpistolen jag använde.
Aldrig har man väl varit så nöjd med att få rester på sitt alster som nu, då det slutade med att jag avsiktligen försökte få dit lite extra "spill".
Jag avslutade det hela med att spraya över lite glitterspray som gjorde att det blev som en lackad yta på det hela. Så frågan var...
Hur länge kommer pappersblommor att hålla när en liten 6-åring ska på disco?

Så var det dags för provning :)
Det var en mycket lycklig tjej kan jag meddela...

Lite sprindlar i håret med.
De var köpta på våra mataffär och blev limmade fast på hårnålar och sedan försedda med långa organzaband.

Papperen som jag använde till blommorna var restbitar från de ark jag bloggade om förra veckan samt lite julpapper ;)

Sötbönan färdiglockad, sminkad och svartklädd.
(Det var nu mamman började gruva sig för hur länge diademet skulle hålla... ;) )

Dra på trissor...
När den trötta, och ännu mer sminkade svarta prinsessan kom hem så var det bara att konstatera...
Den där lacken var suverän.
Crafters Companion har tagit fram en suverän produkt "Spray and Sparkle", för här var det hårdtestat.
En 6-åring på disco med 60 andra ungar.
Ni kan tänka er....
Och det ser ut som om det inte vore ens provat!

Kram på er alla från mig och min lilla tjej
//
Maggan

3 comments:

  1. Wow! Detta var helt FANTASTISKT!!! Vilken underbar kreation!

    ReplyDelete
  2. SNYGGT!!
    (Fast snyggast av allt är ju party prinsessan)

    ReplyDelete
  3. Wow, die Halloween-Prinzessinnenkrone ist atemberaubend schön!

    ReplyDelete