Tuesday 23 October 2012

Tips på billiga julklappar...

Snart är julen här.
Som varje år så går tiden till julafton fort som bara den, och av någon anledning så är det som om pengarna tar slut i samma takt som dagarna går.
Så här kommer ett budgettips till den som vill.
Ja, det passar ju inte bara som julklapp, utan typ när som helst :)

Kapa till några bitar trä från det du hittar.
Här hittade jag en bit 2"x2" i gubbens virkeshög.
Putsa till dem så att de blir släta och fina.
Måla över dem med först ett lager svart färg och sedan ett lager vit färg.
Putsa av lite färg här och där så det ser lagomt slitet ut.
Ta fram en favoritstämpel och stämpla med lämplig dyna, jag använde svart Staz On.
Ta några gamla kakformar, slå ett hål med en spik och skruva sedan fast.
Nu så har du nåt som ser ut kanske som det här...

Eftersom mitt virke var ganska klent så satte jag dit lite mindre formar.


Då de var lite skitiga invändigt så färgade jag in insidan med Alcohol Inks för att ljuset skulle göra från sig lite mer.

Vanliga värmeljus passade suveränt till dessa kakformarna...

Jag tycker att utseendet på de här ljusstakarna stämmer ganska bra med den "Shabby-trend" som är så inne just nu.
Och ljusstakar...
Kan man få för många när det är mörkt ute och lite hurvigt inne...

Det var dagens pysseltips från mig.

Kram på er alla så ses vi nästa vecka.
//
Maggan

Material jag använt:
Svart och Vit Acrylfärg

No comments:

Post a Comment