Wednesday 29 August 2012

Crea

Crea betyder som bekant "skapa" på latin vilket jag tror att de flesta vet. Och det är väl precis vad alla vi som älskar att pyssla gör?
Så när jag slog mig ner vid pysselbordet hade jag lust att leka lite med distresserna (Distress Ink/Tim Holtz). Resultatet blev ett kort med en tag på och omfärgade blommor och band. Här kommer några före och efter bilder:


 På bilden ovan har jag använt mig av det stora rosbandet och klippt av en "blomma" i taget. Sedan använde jag mig av Distress Ink tool och färgade in den med tre olika nyanser. Sen kommer det magiska ögonblicket: Värm hela härligheten med en embossfön! Bandet kommer att smälta och dra ihop sig, men passa så att du inte smälter pärlan också! Jag tycker att det ser ut som ett litet fågelbo.



På de andra två bilderna har jag använt mig av vanliga pappersblommor från Reprint. Precis som med rosbandet färgade jag in dom med distressverktyget och tre olika nyanser. Jag har använt alla från Tim Holtz Summer Collection. Sedan sprayade jag dom med en minimister med vanligt vatten och torkade dom med embossfönen. Det är helt otroligt vilken hårdhänt behandling dessa blommor tål!

Är ni sugna på se kortet nu????


Några detaljbilder:


På tagens kanter har jag lagt på Crackle Paint - Clear Rock Candy:


Här kommer materiallistan:

Ha det så gott!
Kram/ Carina





2 comments:

  1. Wow, was für ein Farbspiel, das ist wunderschön und sehr harmonisch!

    ReplyDelete
  2. Thank you Bärbel for your wonderful comment! I´m happy you liked it!

    ReplyDelete