Wednesday 11 April 2012

Färga om!

Har du fina blommor som du vill använda till dina alster, men tycker inte att de passar i färgerna? Gör som jag - färga om dom! Jag ska ge några exempel nedan och som du kommer att se så går det att göra med vilka nyanser som helst.
När jag ska färga om något tycker jag att det är toppen att använda Distress Stains. Det är bara att "dutta" på det som ska färgas och det går att få såna fantastiska färgskiftningar genom att blanda flera olika.
Distress Stains finns i flera olika nyanser:


Vill du dessutom ge dina blommor ett fint skimmer så kan du tillverka din egen mist. Blanda en knivsudd av valfri nyans Perfect Pearls i en mini-mister tillsammans med vatten - fyll inte ända upp! Droppa sedan i den nyans du vill ha av Distress Ink refill - ju fler droppar desto mer intensiv färg.... Skaka om ordentligt! Nu har du en perfekt mist - och det bästa av allt är att du kan göra en mängd olika nyanser!

Den här infärgningstekniken funkar såklart även till mer än bara blommor - andra pappersdetaljer, band etc.

Här kommer en bild på de blommor som jag har färgat om och sedan sprayat med min egen lilla mist:


Tyvärr syns inte det fina skimret så bra på bilderna, men det är riktigt fint i verkligheten! 

Till just de här blommorna använde jag nyanserna Wild Honey, Vintage Photo och Broken China.
Och vad hamnade dessa på?



Jo, på en fin liten ask som jag har gjort med min Ultimate Pro från Crafter´s Companion. Den har jag fyllt med ett favoritté som jag ska ge bort till en vän.

Här kommer en lista på allt som jag har använt från Reprint:
Hoppas att jag har skänkt er lite inspiration!
Kram/Carina







No comments:

Post a Comment