Tuesday 28 February 2012

Lycka till!

Dags för ett riktigt tjejigt kort i rosa med massa glitter och blommor! Jag blev så inspirerad när jag såg det här ljuvliga pappret från nya kollektionen:

Time for a really girly card with lots of bling and flowers! I got so inspired when I saw this lovely paper from the new collection:


Jag valde ut tjejen med den rosa cowboyhatten och så här blev kortet:

I chose the girl with the pink cowboy hat and here´s the card:




Basen är ett rosa cardstockark. Jag stämplade "Lycka till" och embossade den i vitt. Sedan ritade jag ritade en stor och en liten ram med en vit penna. Under motivet som är monterat på 3D-kuddar sitter två pappersremsor från pappret Fjärils vingar med en liten klippt snibb. Sedan har jag dekorerat med band, utstansade löv, blommor och halvpärlor. Den inre ramen gjorde jag glittrig med hjälp av Stickles.

The card base is pink cardstock. I stamped "Lycka till" and heat embossed it white. After that I draw a large and a small frame with a white marker. Beneath the motif - mounted with 3d adhesives - are two strips of paper from  "Fjärils Vingar" which are cut in one end. Then I decorated it with ribbons, punched leaves, flowers and half pearls. I made the inner square sparkly with some Stickles.

Här kommer en komplett materiallista - på engelska... ;D
Here´s a complete list of materials in English.... ;D
Hoppas att ni blev inspirerade!/ I hope you got inspired!
Hugs from Carina


1 comment: