Monday 21 November 2011

Frosty starry night

En riktigt gnistrande, stjärnklar natthimmel, med den söte lilla stjärngossen ... bakgrunden är enkel och rolig att göra med distress stains och hemmagjord glittermist. Allra först stämplade jag stjärngossen och embossade med clear. Jag maskade både honom och stjärnan innan jag började leka fram bakgrunden, maskningen blev inte helt perfekt men jag tycker att det funkar ändå. Vi kan säga att det är lite charmigt ;)

A really frosty, starry night with that cute little guy holding his star ... the background is easy and fun to make with distress stains and home made glimmer mist. A started out with stamping and embossing the boy with clear. I then masked him before I made the background, playing with several shades of distress stains. The masking wasn't all that perfect, but I don't mind.



Det kanske inte syns så bra på bild, men glittermisten gör verkligen att hela himlen gnistrar.

It might not come through in the picture, but the glimmer mist really makes the sky sparkly!



Materials used:
Stamps: Boy with star AT005, Sentiment OM656H
Distress stains: TDW29816 Antique Linnen, TDW29847 Faded Jeans, TDW29908 Walnut Stain, TDW29915 Weathered Wood
Distress ink pad: DIS027 Chipped Sapphire
Stickles: Gold SGG012
Ribbon: Pappersband brun 10005-75
Charm: R1427 Brads Jul

I hope you will try to make some distress stain backgrounds yourself!

Love,
DT-Ulrika

1 comment:

  1. Det här var det mest stämningsfulla julkortet jag sett på länge!! Tack för all inspiration, Ulrika!

    Ska försöka göra likadant som du, även om jag inte vet vad maska är- och sätta in foton på mina söner- och ge dom varsitt i sina fotoalbum!

    Tack än en gång- din himmel är helt magisk!!!

    ReplyDelete