Tuesday 15 November 2011

Farsdag...

Farsdag = kort till karlar
Det är bland det svåraste som finns, för den typ av karlar som jag känner är inte speciellt blingiga eller blommiga ;)
Men den här mannen gillade Paris... Inte fröken Hilton, utan huvudstaden i Frankrike.

Fathers day = cards for men
That is a really tricky task, if you ask me, because the men that are around me, are neither fond of bling or flowers.
But the reciever of this card, likes Paris. Not Hilton but the capital of France :)


Men med ett svart och brunt cardstock samt ett mönstrat papper från Graphic 45 så var saken ur världen.
Vimpeln längst upp på kortet är gjord av baksidan från det mönstrade papperet.
Bokstäverna kommer från min Dymo, där jag klippte till papperet så det blev 8mm brett och sedan ersatte jag bandet i Dymon med min pappersremsa.
När jag tryckt bokstäverna tog jag en skalpell och skrapade försiktigt bort det översta lagret av papperet.
Mycket mer Paris blir det inte för mig, en vacker kvinna och Eiffeltornet.


With some black and brown cardstock combined with a patterned paper from Graphic 45, the problem was solved.
The tag in the upper corner is made from the back of the patterned paper.
The letters on it were made with my Dymo. I cut the paper into a 8mm wide strip and ran it through the Dymo.
Then I used a scalpell to peal the upper layer from the paper.
Much more Paris there couldn´t have been. A beautiful woman and the Eiffel tower :)

Närbild av vimpeln...

Close up on the tag...


Ha en härlig vecka på er alla :)

No comments:

Post a Comment