Tuesday 29 November 2011

Choklad är GOTT!

Jag fortsätter min bana med att altra chokladkakor jag.
För det är som jag skrev i förra inlägget, vem blir inte glad över choklad ;)

I will continue my "altering chocolate task" ;)
As I wrote in my last post, who won´t be happy when recieving chocolate....


Först av allt hälsningen i form av en underbar stämpel från Reprints egna stämpelserie.
Underbar och så användbar :) Jag stämplade med distress och embossade sedan med clear.
Runt kanterna så har jag sytt med symaskinen, som förvisso morrade över att det var tjockt att sy i, men som fixade det ändå.
I kortsidorna har jag sedan satt fast lite bling i.... lila.


First out is the greeting, stamped with a wonderful rubberstamp from Reprints own collection.
Wonderful and so useful :) I stamped it with Distress ink Pad and then I embossed it with clear powder.

Along the edges I have sewn with my sewing machine, who started grumping as there were some layers of cardstock to manage.
On two of the edges I have attached some bling... purple bling....


Här ser man hela kakan.
Vit cardstock och sedan två lager med lila cardstock i olika nyanser, och ännu mer vitt och sist ett lager med Reprints julserie i just lila.
En färg som jag ALDRIG trodde att jag skulle använda till jul
Och då menar jag verkligen aldrig.
Men som i James Bond 007 " Never Say Never". Så sant.


And here you can see all of it.
White cardstock and then two layers of purple in different shades of purple, more white and on top a layer of Reprints own purple Christmas paper.
Purple is a colour that I never had believed that I would use for Christmas.
But as James Bond 007 says " Never Say Never". True :)


Bara från en annan vinkel...

Just from another angle...

//Maggan

No comments:

Post a Comment