Friday 14 October 2011

Förkylningstider???

Eftersom jag inte hann klart med det jag höll på med förra gången så kommer jag idag att visa två stycken (eller 2 & 1/2) alster som passar perfekt dessa tider :)

Först ut så har vi den här asken till pappersnäsdukar ( såna vi kan köpa på apoteket etc.)





Material:
Basen av asken är av röd cardstock.

Ett underbart papper från reprints nya jul kollektion, dubbelsidigt så på deras hemsida ser man bara tomteluvorna i massa färger :)

Ett rött sammetsband som jag verkligen älskar, blir hur fint som helst och lätt att fästa med lim :)

Jag gjorde blombuketten av tre röda rosenknoppar, två vita och ett blad :) Sedan band jag ihop med med ett vitt satinband med prickar :)

Sedan Förkyld skylten skrev jag själv med kalligrafi, men använde mig av cardstock för att bilda en röd ram och en vit skriv yta :)

Sist men inte minst så hade jag även halvpärlor som går in mot öppningen, och det blev så bara för jag tyckte att det blev bra ;)

Sedan så har vi nu något att ge bort eller spara hemma :








Jag tyckte det passade perfekt till det här inlägget för vem vill inte ha lite mys med ljus i dessa hösttider?? :)

Jag har här använt min av vitt cardstock som jag sedan distressat, sedan har jag limmad på papper från reprints nya julkollektion på alla tomma ytor, både fram och bak :)

Sedan även här för att ha en liknande stil som på asken innan så tog jag ett annat sammetsband med en gråaktig färg så det skulle sticka ut från det röda!

Stämpeln är från reprint och det ska egentligen finnas en grattis-text ovanför men den valde jag bort och målade enbart björnen. Jag har använt mig av akvarell pennor :)

Sedan så har jag självklart "glossat" vissa delar av björnen för att få lite 3D intryck :)

Sist men inte minst så har vi 1/2 alstret :P Eller snarare det minsta utav dom, en snabbt altrad tändsticksask som frår vara med ljushållaren :)





Jag har här nästan enbart använt mig utav cardstock i olika färger för att bygga lite lager. Ängeln har jag klippt ut från ett jul papper av reprint, lika så God Jul-texten och granen :) Jag har sedan glossat både granen och ängeln för att det ska bli lite 3D, och i slutet klistrade jag även på några halvpärlor för att fina till det lite :)

Allt material kommer självklart från REPRINT!!

Hoppas att alla får en underbar helg! :D

No comments:

Post a Comment