Tuesday 9 August 2011

Mjölkkartong...

Ja eller typ kanske man skulle säga :)
Fast jag skulle ju bli glad om mjölken kom i en rosa förpackning med blommor på ;)

Efter att ha gjort ungefär alla fel och misstag man kan göra när man ska tillverka en egen mjölkkartong så blev resultatet så här.
Jag hoppas att jag lärt mig av mina misstag, för själva kartongen var både enkel och rolig att göra :)

Basen är ett rosa cardstock som skurits till och sedan klätts med ett papper från Websters Pages - "Established and True".

Över det mönstrade papperet har jag sedan stansat till en remsa av den rosa cardstocken och limmat fast.
Här syns också "mjölkkartongsvikningen".
Ett vitt band fungerar som låsning...

Den fina blomman är ur Reprints egen serie och finns i flera fina färger.
På baksidan av blomman sitter det en liten foamkudde, klistrat och klart, så det är bara att trycka fast.

Och charmen.
Om jag hade varit smyckesmakare så hade jag haft en guldgruva i alla de fina charms som finns i sortimentet.
Den här skulle jag ha i ett halsband...

Ha en härlig pysslig vecka.
//
Maggan

No comments:

Post a Comment