Monday 4 July 2011

Upp och runt

På ett härligt limegrönt mönstrat papper från BoBunny har jag byggt dagens layout. Jag lyckades fånga ungdomarna halvt upp och ner i en av åkattraktionerna på Liseberg förra året. Tänk att de köade med glädje så lång tid för de där få minuterna av viktlöshet! :)



Jag har målat en matta med vit akrylfärg. Eller målat och målat - jag kletade helt enkelt ut färgen med en skrapa. Därefter sprayade jag några "pölar" med utspädd akrylfärg i guld, jag blandade lite akrylfärg med vatten i en minimister. Ovanpå guldfärgen har jag stämplat med en swirlstämpel och satt svarta blingstenar på några ställen.



Titeln är utstansad ur ett BoBunny papper, med favoritalfabetet Chip block från Tim Holtz. Symanskinen fick jobba lite också, en enkel raksöm tvärs över bokstäverna.



Kram,
DT-Ulrika

No comments:

Post a Comment