Tuesday 3 May 2011

Någon fyller år...

Jag gillar askar.
Massor med askar i olika former och storlekar.
Här har jag vikt en ask med måtten 16x16x3.

 Askar viker man så himlade lätt med bigbrädan TopScore från Crafters Companion.
Suverän sak som inte tar större plats en ett A4-ark.
Ja lite tjockare då ;)

Den undre delen av boxen är gjord i samma gröna nyans på cardstock som det utstansade lagret på ovansidan här. Bården är punchad med en stans från Martha Stewart och jag är attans nöjd med hörnen, trots att jag inte har någon hörnstans :)
Sedan på det ett lager med cremefärgad cardstock i samma nyans som locket på boxen.
Sist men inte minst så är det ett mönstrat papper från Websters Pages- Come Fly with Me

Här syns det att undre delen av locket är punchad med samma punch som till den gröna dekoren på ovansidan.
Tvärs över locket så har jag limmat fast ett par bitar mönstrat band.
I det ena hörnet sitter det ett hörn som jag stansat ut med stansmaskin.

Och så här ser asken ut från sidan:


Det var allt från mig den här veckan.
Ha en härlig vårvecka för nu går vi mot sommaren med stormsteg :)

1 comment:

  1. Vilken snygg ask och fy tusan så skickligt att få till hörnen så snyggt utan hörnstanns.
    Ha en fortsatt bra vecka....

    ReplyDelete