Wednesday 25 May 2011

Morsdags kort i ask

 Hej på er,
På söndag är det morsdag, så jag har gjort ett morsdags kort i en ask.
Men man kan även göra ett minialbum om man vill.
 Själva asken (eller väggarna till asken) är 2 st tomma tejprullar. De funkar perfekt eftersom det ger en stadga till asken. Sen locket och botten har jag gjort cirklar av spellbinders.

 De båda tejprullarna har jag limmat ihop och klätt med papper.
Tejprullarna som jag har använt var av plast.
 Både locket och botten har jag satt en öljett i för att dra ett band igenom och knytit ihop.
Locket är löst, så man kan öppna det. Botten har jag limmat fast.
 Sen har jag gjort flera cirklar och limmat ihop med ett band, så att de sitter ihop, som ett dragspel.
Här har jag tänkt skriva en liten hälsning, men man kan även sätta foton och göra ett minialbum.
Bandet är ett organzaband, därför syns det lite dåligt på bilden.

De mönstrade papper är frånn BoBunnys serie Gabrielle.
Allt material hittar ni hos Reprint.
Önskar er alla en riktigt trevlig dag,
kram Anna A

No comments:

Post a Comment