Monday 2 May 2011

Johan fyller 46

Vilken tur att det står just 46 på en av plaketterna i förpackningen från Tim Holtz! Det passade väldigt bra på det här kortet till Johan ... Alla papper är från BoBunnys serie Timepiece, lika underbara på både fram- och baksidor. Basen är ett mörkbrunt cardstock, som jag även använt för att stansa ut "staketet" som sitter längst ner på koret.



En blomma utstansad med Tim Holz Sizzix die Tattered florals, med en blingbrad i mitten, pryder framsidan. Rosorna vid sidan av är en bit av ett rosband, infärgat med en distressdyna.



Bokstäverna är utstansade med Tim Holtz Sizzix die Chip Block och lackade med Glossy Accents. Biljetten och klämman är också från Tim Holtz. Jag har monterat både plaketten och bokstäverna på en tag som jag färgat in med distress ink och egengjord perfect pearls spray. Jag har även stämplat på tagen med en härlig grattisstämpel. Under tagen sitter remsor av tissue tape från ... ja just, det - Tim Holtz! :)



Inuti finns plats för en hälsning, och jag har stämplat med en födelsedagsstämpel som jag embossat med silver.



Hoppas att Johan hade en riktigt bra födelsedag!

Kram,
DT-Ulrika

1 comment: