Monday 14 February 2011

Förkläden till Formex




När vi stod på Formex hade jag gjort förkläden till oss alla fem. Jag har lovat att visa närbilder på dessa och förklara hur jag gjort så här kommer det, ett förkläde i veckan.....

Det Therese hade på sig:

All purpose ink. En liten flaska som räcker länge! Väldigt dryg och lätt att arbeta med. Går på tyg och mycket annat. Använde mig av mask "time works". Svampade på silverfärgen över masken. Förstärkte med versa craft svart stämpelfärg. Stämplade texten med versa craft sky mist.Alfabet reprint. Sydde på matchande knapp från Tim Holtz collection. De båda stämplarna har jag gjort till vårcollectionen s764g samt s770h.

Kram Annelie

4 comments:

  1. Jättetjusigt men hur funkar det om man behöver tvätta tyget?

    ReplyDelete
  2. Hej annaanna

    har inte provat att tvätta mitt ännu men det ska funka. Man stryker på färgen när man är nöjd och detta ska göra att den blir hållbar i tvätt.

    ReplyDelete