Monday 21 February 2011

Album med Graphic 45

Serien Once upon a springtime från Graphic 45 är underbar från början till slut. Det finns både småmönstrade papper och ark med riktigt stora mönster. Det finns även perforerade ark med färdiga tags och ramar. Inför Formex gjorde jag ett riktigt skrytalbum med sida och upp sida ner med dessa sagolika papper.



Jag vek ett litet album och häftade med vanliga häftstift i ryggen. Med alla dekorationer blir det riktigt bulligt och härligt att hålla i.



Albumet stängs med ett brett organzaband.



På första uppslaget har jag fäst ett brett prickigt sidenband med häftstift på ena sidan. På andra sidan finns en bild på en liten älva, urklippt från ett av pappren.





Här är samma princip men ett rutigt band.





Här är "ramen" upphöjd med 3D-kuddar, och formen på bilden inuti passar perfekt.



På baksidan har jag satt en del av ett papper som ser ut som ett vykort. Frimärket har fått lite Crackle Accents.



Snipp, snapp, snut, så var den sagan slut!

Kram,
DT-Ulrika

1 comment:

  1. Ljuvligt, jag är så lycklig att fått sett det irl.
    Fantastiskt fin med underbara små detaljer.

    Kram Marie

    ReplyDelete