Tuesday 4 January 2011

Varde ljus...

Julen går mot sitt slut, men det är många mysiga mörka kvällar kvar :)

Jag älskar ljus.
I alla former, stora och små, stearin och batteri...

Batteridrivna ljus i all ära, men nog är de ganska tråkiga?


Eller?

Här kommer ett ljus a la Maggan :)


Jag har först klätt själva ljuskoppen med brun cardstock som jag körde genom en pappersveckare.
Chalkade kanterna med Vintage Photo och klistrade fast.

Sedan var det dags för själva ljuset att bli pimpat.
Först så klädde jag ljuset med ett lager mullbärspapper Art nr: 7050A4-72.
På det så lade jag ett lager med naturvit spets Art nr: R2012  som fick agera "grädde".
Du ser det skymta just ovanför koppen.


Sedan så är det en hoper med blommor Art nr: ROS107-Små som jag satte fast med limpistol.
I mitten så tryckte jag ner en blomma Art nr: Blom01.
Mellan blommorna så har jag stansat ut kvistar en stans och stuckit in i skrymslen och vrår.

På allt så ligger det lager med olika stickles.




Sist är det ett suddigt kort, men jag ville att det skulle synas hur gulligt det blev när det är "tänt".

Allt material, utom ljuset, hittar ni hos Reprint.

Mys i mörkret, för snart är det vår :)

1 comment: