Tuesday 11 January 2011

Receptboken

Nytt år med nya förhoppningar, och med det så hör recept.
Goda, smaskiga (bak)recept, lagda i högar i mina trånga köksskåpar.
De flesta skrivna på baksidan av kuvert och vissa t.om på servetter ;)
Nu ska det vara slut på det....

En sådan här svart bok inhandlades.
Storleken är perfekt, A4, så det kommer att rymmas massor i den...

Och så här blev den med nya kläder :)
Papperet kommer från Webster Pages och heter Learn Your ABC´s (Art nr: WUS1760)
På det stansade jag ut en bård av vanlig brun Cardstock.
På cardstocken så skar jag sedan ut ordet RECEPT, först en skuggning i ljust beige och sedan själva ordet i samma bruna nyans som bården.

Swirlen är en chipboardfigur från ett set (Art nr: CBA023).
Den har jag först duttat mot en distressdyna, Vintage Photo, och sedan när den torkat duttat på mer färg med min blending tool.

I ryggen på boken så sitter det ett snöre så jag ska ha koll på var i boken jag är.


Bokryggen är klädd i samma papper som fronten.

Snodden går att kamma upp supergulliga tofsar på.

Swirlen....


... i närbild.


Nu när boken är klar så kommer jag på att jag måste komplettera den.
Ovanför ordet RECEPT så kommer det nog att läggas till Bak-...
För det är nog lika bra att skilja dem åt :)

Allt material ut om boken hittar ni hos Reprint :)

Ha en härlig vecka så ses vi nästa tisdag :)

No comments:

Post a Comment