Monday 17 January 2011

Hipp hipp hurra

Det är riktigt enkelt att göra egen glittrig mist med olika färger. Blanda bara vatten, några droppar Distress ink refill och en knivsudd Perfect Pearls i en Mini mister. Färgen på misten beror på vilken kombination av Distress ink och Perfect Pearls du använder. Möjligheterna är oändliga!

Här har jag först kört en bit cardstock i en embossingfolder från Tim Holtz. Sen har jag gått loss med två olika mister i omgångar, låtit torka emellan (jag skyndade på processen lite med min embossingfön) och sedan sprayat mer tills jag var nöjd. Kanterna målade jag med Crackle Paint Antique linen för att få lite extra sliten känsla. I hörnet bankade jag fast en metalldekoration från Tim Holtz.



Otroligt enkelt och snyggt är det att stämpla och embossa med Clear på svart cardstock. Här är en ny grattisstämpel från Reprint. Blomman var vit från början, men även den fick lite spray och en supersnygg brad med en pärla i mitten. Sammentsband och spets är Reprints egna.



Kram,
DT-Ulrika

1 comment: