Tuesday 21 December 2010

Tomten kommer flygande i... ballong??

Ja så blir det.
Ja åtimstone om man ska tro på motiven från Webster Pages julserie :)

Här har jag gjort en presentförpackning av alldelens eget stuk.
Direkt kopierat från en julkuleförpackning jag dissekerat.
(Blir det min modell då?? ;) )


Ljust beige cardstock har fungerat som bas till boxen.
Sedan är hela boxen klädd med samma papper från Webster Pages och detaljer från samma papper.

Jag har på framsidan skurit ut tomten i sin ballong samt den lilla renen.
Tomten och renen är sedan täckta med två lager Glossy Accents för att skapa lite dimension.
Blommorna i hörnet är utskurna även de ur samma papper.

Kanske syns det lite av effekten här....


På andra sidan så är det utstansat ett hål och på det monterat en ram i samma beigea färg som boxen.
Rosorna är chalkade i Vintage Photo Distress.
Snöstjärnorna är utstansade i vitt och rosbladen i ljust grönt och sedan chalkade med samma nyans som resten.
Några droppar med Glossy Accents tryckte jag också dit :)


Baksidan är klädd med en annan detalj från papperet, nämligen ett litet hus ned noter till tak.

Sida nummer fyra ser ut som nummer två, mer eller mindre...



Själva rutorna i fönstren är vanlig plastförpackning som jag klippt ut och sedan kört genom en embossingfolder.
Läckert resultat med absolut noll kostnad så det ska jag knåpa vidare på :)


På toppen av min lilla box så har jag tagit tillvara på de bitar som tidigare satt där fönstren nu är.
Jag embossade dem i vitt och röd glitter.
Hjärtat är ett chipboard som jag först färgade med Distress och sedan målade med Distress Crackle Paint- Picked Fence.
Ett rött satinsnöre håller ihop det hela.

Allt material finner ni hos Reprint :)

No comments:

Post a Comment