Monday 8 November 2010

Värmeljuskort

Nu är det verkligen höst och för mig är det den mysigaste tiden på hela året. Det går åt många värmeljus under november hemma hos mig och säkert hos många andra också. Då kan det vara trevligt med ett värmeljuskort att ge bort. Duktiga DT Margitha visade i ett tidigare inlägg sitt fina kort, och här är min version med papper från Webster's Pages julserie.



Inuti finns en tag med en julhälsning.



På framsidan har jag använt en del av ett papper, med en sån fin text på. Lite stickles runt kanterna förstås.



Dessa hjärtformade brads är så användbara, och tre på rad är fint som dekoration.



Hålet på själva asken med värmeljusen har här fått formen av ett hjärta, men det kan naturligtvis ha vilken form som helst. Jag ritade av ett av Reprints chipboardhjärtan som mall och klippte sedan hålet med en liten sax.



Närbild på tagen och den söta julstämpeln. Jag har stämplat med Versa Fine Black och duttat på lite stickles på ett par av orden.



Just den här varianten av värmeljuskort hittade jag på StampARTic.

Hoppas att du också myser ordentligt med massor av tända ljus dessa mörka höstkvällar!

Kram,
DT-Ulrika

1 comment:

  1. Men så underbara papper.
    Ja och kortet förstås ;)
    Me love, så sant som det är sagt :)

    ReplyDelete