Monday 15 November 2010

Julkort med infällt fönster

"Recessed window card" heter den här vikningen på engelska och på svenska kanske det blir något i stil med "infällt fönster"? Jag utgick från en instruktion på Splitcoast Stampers men ändrade lite så det passade mitt kort. Mönsterpappren från Tim Holtz är dubbelsidiga och går att använda på så många sätt, till exempel kan man klippa ur motiv som jag har gjort med tomtebilderna.

På framsidan har jag använt en fin textstämpel med juliga ord, stämplad och embossad med svart. Snöflingan är stämplad och embossad med silver. Under pappersbandet i ljusgrönt har jag satt lite Tissue tape från Tim Holtz, just den här har tryck från olika juliga annonser och texter. Supersöt!



Här ser man att fönstret är infällt, 1/4 tum för att vara exakt. Jag bigade även två linjer vid vikningen med 1/4 tum mellanrum, så att det går att vika kortet utan att platta till fönstret.



Närbild på de fina svarta rosorna som fick lite stickles (Star dust) som extra bling. Det gröna pappersbandet har jag fransat och krullat med en sax, som man gör med vanligt presentsnöre men lite mer försiktigt ...



På insidan blir det istället ett utåtfällt fönster som jag dekorerat med en annan bild från ett Tim Holtz papper. Alla kanter är distressade och infärgade med Distress ink Black Soot.



På baksidan har jag använd Tissue tape från Tim Holtz som bakgrund för den söta julstämpeln. Stämplat och embossat med svart.



Kram,
DT-Ulrika

No comments:

Post a Comment