Sunday 12 September 2010

En lista eller två är aldrig fel ...

Jag älskar att göra listor, det är ett så bra sätt att strukturera upp den annars så kaotiska vardagen så man inte glömmer något. Och ju närmare julen vi kommer, desto mer blir det att hålla reda på. Som en liten hjälp har jag gjort det här minialbumet, med plats för sex olika listor för exempelvis julklappar som ska inhandlas, matplanering, och inte minst min alldeles egna önskelista! :)



På spiralen har jag satt ett helt gäng härliga band av olika färg och struktur. På ett av banden har jag hängt två berlocker som egentligen ska sitta fast med brads, men jag limmade ihop dem och gjorde ett hänge av dem istället. Kolla in det läckra bandet med texten Merry x-mas! Det är brett och ljuvligt och alldeles väldigt juligt!





På insidan har jag stämplat med Reprints snygga järnek. Lite röd stickles blir fina glittriga bär.





De mönstrade pappren är från Graphic 45. Flera av dem har inte julmotiv men passar ändå väldigt bra med sina juliga färger. Alla stämplar är från Reprint och stämplade med Distress ink. Änglarna på sista sidan är färglada med Distress ink refiller. Och så lite stickles förstås ...

Kanske är det dags för dig att också göra några listor inför julplaneringen?
Lycka till!
//DT-Ulrika

2 comments:

  1. Men så underbart fint!
    Om det är OK så kommer jag att härma idén, för den var bara så super!

    ReplyDelete