Tuesday 2 February 2010

DAGENS ALLA♥KORT

... eller dagens kort var väl egentligen tänkt som ett bröllopskort, men det handlar ju om kärlek!
Det är DT-Christel som har varit flitig. Hon har gjort stafflikortet samt en tavla. se & njut...


















"Jag har gjort ett bröllopskort med de nya stämplarna och Bo Bunnypapper. Kanske kortet kan passa som inspiration till Alla Hjärtans Dag? Sedan gjorde jag en tavla till min dotter. Köpte för ett tag sen svarta djupa ramar på Ikea som jag tänkte rama in en layout i. De härliga "kärlekspapperna" från Bo Bunny passade perfekt i färgskalan som min dotters tapet går i. Som dekorationer har jag använt mig av Blingalfabet från Kaiser och den mycket användbara hjärtstämpeln S 681D. Denna stämpeln har lite textur på sig och det blev så snyggt att embossa! Längst ner på tavlan har jag fäst en glitterlace från We R Memory Keepers samt röda rosor.
Papperna från Bo Bunny med kärlekstema är helt ljuvliga och de nyastämplarna passar så bra till! Jag har gjort ett bröllopskort, en minivariant av stafflikort,och här har jag använt stämpeln S 679K som bakgrund på en utstansad spellbinderdies. Ovanpå har jag satt
2 utklippta hjärtan från stämpeln S 681D med 3D kuddar. Bakom hjärtanen sitter 3 röda rosor och en Grattisstämpel. Diesen är fastsatt med 2 st röda brads från Reprint.Dekorerade kortet med en jättefin spets och rött sidenband + röda rosor. Inuti kortet har jag stämplat "Kramar" från clearstampssetet BRIM 10.
Hälsningar från Christel"





- - - Jea - - -

No comments:

Post a Comment