Saturday 9 January 2010

DT-CARINA W LÄR DIG MÅLA MED DISTRESSER

DT-Carina W:s absoluta favorit från Reprint har blivit Popcorn The Bear. Här följer en demonstration hur Carina gör när hon målar honom med Distress Ink!


*En akrylkloss att blanda färger på och bäst effekt är akvarellpapper att stämpla och måla på.En tunn pensel 0,5 har jag använt.


Börja med tunt grundlager och rikligt med vatten........



Fortsätt lägga på färg.lager på lager



Viktigt att lägga mörkt i konturer.Väljer också att ha ljusare toner så man kan se ljuset i bilden.Här har pannan,armen tex blivit lite i ljusare ton



Samma procedur gäller blommor och blad.Ljust först sedan mörkare och mörkare



För att få ett djup i bilden så har jag lagt mörkt runt nosen så den sticker ut lite mer.



Och så här blev det färdiga resultatet.Glömde det lilla hjärtat.....typiskt mig!

- - -

TUSEN TACK FÖR INSPIRATIONEN, CARINA! Nu ska t o m jag ta fram mina distresser och prova!
- - - Jea - - -

1 comment:

  1. Tack carina för insperationen målningen blev jätte snygg.
    kram carina

    ReplyDelete