Saturday 21 November 2009

DT-ULRIKA







Namn på internet: ulrika_m
Namn: Ulrika MacGregor
Ålder: 39
Bor: Karlstad
Familj: Scrappande maken Trent och våra två tonåringar, Moira och Sean. Och så förstås katterna, lata Kitty och vilda Lily.
Sysselsättning: Informationschef
När började du scrappa?: På våren 2007
Hur kom du i kontakt med scrapbooking?: Jag hade tänkt börja digiscrappa men ville gå en kurs i ”vanlig” scrapbooking först för att få en känsla för materialen och hur man bygger en layout. Jag fastnade direkt för alla ljuvliga material och någon digiscrap har det inte blivit sedan dess.
Vad gör du helst: kort eller layouter?: Blandar friskt!
Hur skulle du beskriva din scrapstil?: Jag har nog ingen bestämd stil utan gillar att variera mig och testa nya saker och tekniker.
Vilket format scrappar du helst i?: 12x12
Vilken produkt kan du inte leva utan?: Det måste nog bli skärmaskinen. Den underlättar verkligen livet som scrappare!
Vem är din största inspirationskälla?: Oj, den var svår. Det varierar över tiden, men bland kändisarna inom scrapvärlden så har Tim Holtz stått på min lista rätt länge. Han bjuder alltid på spännande tekniker och inspirerande alster.
Vilken blogg besöker du dagligen?: Jag håller koll på ett antal bloggar via bloglovin.com. En bloggrunda blir det varje dag men jag besöker nog ingen blogg dagligen utan passar på när jag ser att det hänt något nytt sedan sist.
Hur går du tillväga med en ny layout?: Oftast utgår jag från fotot och klurar länge på färger, papper och dekorationer som kan passa, både färgmässigt men också till fotots tema/motiv. Jag kan flytta om och ändra saker i flera dagar innan jag börjar fästa allt.
Hur många layouter scrappar du ungefär i månaden?: Två kanske?
Hur mycket tid lägger du ner på scrapbooking?: Jag sitter i pysselrummet en stund nästan varje dag, det är riktig avkoppling för mig. Det blir nog 10-15 timmar i veckan skulle jag tro.
Hur kommer vi att se att det är du som har skapat på bloggen?: Det är jag inte så säker på att ni kommer att göra! Eftersom jag gladeligen blandar stilar och tekniker så tror jag inte att det jag skapar har några särskilda kännetecken. Men - just nu har jag en viss förkärlek för distressade bakgrunder och lack, både på bokstäver och som daggdroppar. Så sådana detaljer kan ju vara ett tecken på att jag kan ha haft ett finger med i spelet …


No comments:

Post a Comment