Saturday 21 November 2009

DT-MICHAELA







Namn på internet: MadebyM
Namn: Michaela
Ålder: 33 år
Bor: Täby, norr om Stockholm
Familj: Dotter, mamma och syster
Sysselsättning: Vårdbiträde
När började du scrappa?: ”På riktigt” 2007, det var då jag började på allvar fylla på pysselförrådet.
Hur kom du i kontakt med scrapbooking?: Det kommer jag inte ihåg, tror det var på internet.
Vad gör du helst: kort eller layouter?: Kort, men jag har precis börjat scrappa. Och jag är FAST!
Hur skulle du beskriva din scrapstil?: Sött, nött och romantiskt.
Vilket format scrappar du helst i?: Kort 15x15cm, scrapp 12x12”
Vilken produkt kan du inte leva utan?: Distress ink ”Vintage photo”
Vem är din största inspirationskälla?: Yoli, en fantastisk inspiratör som har en grym fingertoppskänsla för färg o former, magiskt.
Vilken blogg besöker du dagligen?: http://yolidesign.wordpress.com/
Hur går du tillväga med en ny layout?: Det bara blir!? Oftast väljer jag först ut pappret jag ska jobba med, sen växer layouten fram.
Hur många layouter scrappar du ungefär i månaden?: Oj, det varierar. Minst 8 om man inte räknar med det jag altrar.
Hur mycket tid lägger du ner på scrapbooking?: ALL ledig tid. Minst 4 timmar i veckan, beroende på hur jag arbetar.
Hur kommer vi att se att det är du som har skapat på bloggen?: Jag har en väldig ”Shabby chic” stil i det jag skapar.


Mitt personliga scrapprecept:
2 delar SÖTT, band, pärlor o iriserande stickles.
1 del NÖTT, skrapade o inkade kanter, crackle paint.
Garnering:
ROMANTISKT inslag, spets o rosor.

”Receptet” brukar jag använda som bas, ”ingredienserna” kan (tillfälligt) bytas ut ibland. ;)

1 comment: