Sunday 22 November 2009

DT-ANNA







Namn på Internet: Anna A
Namn: Anna Andersson
Ålder: 34 år
Bor: Arvidsjaur
Familj: Singel med katt
Sysselsättning: Arbetar i familjens present- och inredningsbutik
När började du scrappa: Gjorde mina första layouter 2005, men har pysslat på och gjort kort långt innan dess.
Hur kom du i kontakt med scrapbooking: Jag har alltid varit för att pyssla, sen man var yngre. Gjort egna gratulationskort, m.m. Det var ju en form av scrapping, men själva begreppet Scrapbooking stötte jag nog på när vi besökte Formex-mässan och började se det utbud som fanns. Så hösten 05 var vi några som bestämde oss för att bilda en studiecirkel i Scrapbooking. Vi träffades och utbytte ideer. Sen var det bara att inse, man var fast..
Vad gör du helst: kort eller layouter? Det är olika. Men över hela så blir det nog mer kort. Men hur som helst allt är lika roligt.
Hur skulle du beskriva din scrapstil?: Jag tycker om en gammaldags stil (vintage) med pasteller, blommor, band, milda dekorationer.
Lite ”lull-lull”.
Vilket format scrappar du helst i?: Layouter gör jag helst
12x12”, men i kort så blir det oftast 15x15 cm.

Vilken produkt kan du inte leva utan?: Ultimate Pro, min skärmaskin och min lilla sax. Sen kan man ju bara inte leva utan papper. Både enfärgat och mönstrat. Favoriter är Kaiser och Graphic 45.
Vem är din största inspirationskälla?: Jag kan inte namnge just en person, för det finns så många som inspirerar mig.
Vilken blogg besöker du dagligen?: Reprints och mina vänners. Samt vår butiks egna blogg för att uppdatera. Alltid hittar man någon ny blogg, som är intressant att titta på.
Hur går du tillväga med en ny layout?: Jag har oftast ett eller ett par foton som jag uppgår ifrån. Jag börjar välja färger som passar fotona. Ibland har jag en skiss jag går efter, men oftast försöker jag hitta på något eget. Jag låter alltid fotona styra färger och stil på layouten. Hur många layouter scrappar du ungefär i månaden?: Det är svårt att säga. Ibland kan det bli ingen layout, för då har jag scrappat askar, eller något helt annat. Sen kan det bli flera stycken, när jag håller på med något album.
Hur mycket tid lägger du ner på scrapbooking?: Det går inte en dag utan scrapbooking. För att inte tala om alla sena kvällar, då man får en chock när man ser vad klockan har hunnit bli.
Hur kommer vi att se att det är du som har skapat i bloggen?: En gammaldags stil med bruna/beige färger. Rosa är en personlig favorit. Med mycket blommor och ”lull-lull”.

No comments:

Post a Comment