Wednesday 1 July 2009

GÄSTDESIGNER; ÅSA SVEDBERG

Idag har jag nöjet att få presentera:


Namn: Åsa Svedberg
Namn på internet: Asali/Pyret78

Ålder: 31
Bor: Annefors, Hälsingland
Familj: Maken Mattias och barnen Ellen (3 år) och Axel (4 månader) .
Sysselsättning: Förskolestudent
När började du scrappa?: Jag provade att dekorera ett album redan hösten 2004, men började scrappa ”på riktigt” i januari 2006.
Hur kom du i kontakt med scrapbooking?: Jag läste om det i tidningen Amelia hösten 2004. Men sedan fick jag hjälp av Isabelle Torstensson / meli då jag skulle köra igång igen i januari 2006.
Hur skulle du beskriva din scrapstil?: Oj, vilken svår fråga…hmmm… Jag vet inte riktigt. Jag älskar att utmana mig själv att prova något nytt hela tiden, men skulle det vara nåt så är det nog att jag för det mesta alltid dekorerar med blommor och bling, gärna i kombination med lite shabby chic.
Hur går du tillväga med en ny layout?: Jag börjar alltid med att välja ut foton. Efter det väljer jag papper utefter hur jag vill förmedla fotografiet. Vill jag att fotot och Lo:n ska vara romantisk, glad sorgsen eller vill jag enbart framhäva fotografiet. Men jag väljer alltid papper som hämtar upp en eller annan färg ur fotografiet också. Sedan väljer jag ett upplägg. Antingen har jag redan ett upplägg i huvudet, eller så letar jag reda på en skiss som passar till mina fotografier jag valt. Sedan gör jag hela layouten klar, utom att limma fast och dekorera. Det gör jag allra sist. Samtidigt som jag väljer en passande rubrik och funderar ut journalingen. Det är det som jag kallar för finliret.
Vad är din störst inspirationskälla?: Det måste vara alla favoritbloggar och gallerier på forum jag har, såsom swe scrapbook, scrappiz m.fl.
Vem är din största scrapbooking-idol?: Jag vet inte om jag har någon idol utan jag inspireras av det jag ser i olika bloggar. Det är lite olika vad som faller mig i smaken, men mina två scrapvänner Hanna/fnyz och Elin/pylle ger mig massor av inspiration.
Vilken är din favoritleverantör?: Det finns ju en uppsjö av härliga scrapbook-leverantörer. Kaiser är en av favoriterna, likaså My minds Eye och Basic Grey.
Hur många layouter scrappar du ungefär i månaden?: Just nu har jag lite ont om scraptid, men jag brukar träffa ett gäng en kväll varannan vecka och scrappa. Så då brukar det bli en Lo gjord, ibland två.
Hur mycket tid lägger du ner på scrapbooking?: Om man räknar all tid som man tänker på scrapbooking så är det nog nästan hela dagarna ;-) Fast om man bara räknar själva skapandet så är det nog, i genomsnitt, ca 1 kväll / vecka. Mycket tid går ju även åt att surfa runt och beundra det andra gjort ;-)


Papper: Best Creation - GP121
Blommor: Bruna nyanser - BLOM06, Rosa nyanser - BLOM09
Brads: Små runda metallic - BD122, Runda pärlemor - BD126
Blombrads: Bruna nyanser 12 mm - BD106
Band: Reprint - R006
Bling: Kaiser - SB1634
Rub on´s: Best Creation - ROS037





- - - Jea - - -

No comments:

Post a Comment