Tuesday 23 June 2009

TEPÅSE

Först gick jag till en teaffär och fick en brun påse! Jag kortade ner den lite och stansade hål upptill. Pappret som jag har använt till detta blev Websters "Pear Blossom" (WUS1594) som jag chalkade och klippte i . Ville ju att det skulle se gammalt och slitet ut! Några hörn snurrade jag med en penna för effekt.

Blomman är vit och kommer från BLOM05, men ligger då förpackad med grå & svarta också. Även blommorna chalkades och monterades ihop med en brad. Under blomman skar jag till en tag och där tyckte jag att rub on´s från Best Creation (ROS037) var helrätt!

Jag klippte ut en fjäril från arket, vek på mitten och klistrade över en annan fjäril för lite 3D-effekt.


Jag använde samma papper och blommor på baksidan. Sidenbandet med öglorna finns inom kort på hemsidan. Här har jag använt det olivgröna, men det går att beställa i flera olika färger!

Först tog jag en chipboard tag (CBA020) och målade den vit med akrylfärg, slipade med sandpapper och slutligen dekorerades den med rub on´s från samma ark som framsidan. Tags i metall säljs i 6-pack - dock helt släta.

Jag valde att stansa "HOPES" i min tag! Snöret som den hänger i och som är virat runt bakgrundsarket heter Jewelry och detta är cremefärgat (008-810) Även det finns i flera färger!


- - - Jea - - -


No comments:

Post a Comment