Saturday 27 June 2009

FAVORITSTÄMPEL

Vissa stämplar tröttnar man aldrig på... och man hittar ständigt nya projekt att skapa med dem.
Kortstugans "Fylld blomma med stjälk"- K1100I, är en sådan...

Först tog jag en vanlig vit servett och stämplade mitt motiv på denna. Sen delade jag servetten så jag bara hade det motivet på översta delen. Därefter målade jag min canvasram med vit akrylfärg - både framsida och kanter. När färgen fortfarande var blöt placerade jag min servett på canvasramen så att färgen fungerade som lim. Eftersom servetten blev blöt drog jag bara bort det torra överskjutande delarna från servetten. (Jag klädde alltså inte canvasramens sidor med servetten!) När allt hade torkat gnuggade jag fast texten från ett rub on´s ark (ROS037) och sist blev det lite bling!
Här stämplade jag med blomman, maskade och stämplade sen med "Brev från Toscana" - S303K - oxå en av mina favoriter! Lite guldfärgat snöre och 3D-kuddar för effekt...
Det mönstrade arket heter Shenendoah och kommer från Websters kollektion Vintage Home. Jag chalkade kanterna och sydde fast pappret i kortet. Därefter rev jag in till sömmen för en lite sliten look...

En metallram med matchande större brads och lite halvpärlor.


- - - Jea - - -

2 comments: